itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Promijeni izvješće i napiši da je sve u redu

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s ciljem upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

General Milićević teško optužuje nekadašnjeg ministra obrane Berislava Rončevića.

Jutarnji list u posjedu je cjelovitog transkripta svjedočenja generala Joze Milićevića, održa­nog 3. travnja, u kojima tadaš­nji v.d. glavnog inspe­k­to­ra obrane optužuje biv­šeg HDZ-ova ministra obrane Berislava Rončevića kako je od njega izrijekom tražio da izmijeni sadržaj izvješća o spor­noj nabavi kamiona za MORH. U spomenutom dokumentu, što ga je potpisao Mi­lićević, tvrdi se da je izravnom pogodbom o nabavi 39 tzv. ne­bojnih kamiona iz 2004. država oštećena za 14,8 milijuna kuna.

Iz transkripta se jasno vidi kako HDZ-ovi članovi povjerenstva te jedan HSS-ov član po­ku­šavaju diskreditirati generala Milićevića. Tvrde kako je izvještaj sastavljen protuzakonito jer Inspektorat nije imao zakonske osnove nadzirati rad MORH-a. Nadalje, ge­nera­la optužuju kako neki njegovi zaključci u izvješću do­ka­zu­ju da ne poznaje Zakon o javnoj na­ba­vi. Mi­lićević je pak ustrajao na tome da se držao zakona i da je radio po savjesti. Tvrdi kako mu je upravo ministar Rončević odo­brio plan rada, a da je problem nastao tek kada je predao izvještaj. Prema njegovim riječima, ministar mu nikad nije osporio nadzor u MORH-u, ali mu je i poručio da se u takvim nabavama ne treba držati pravila.

‘Ministrovi ljudi rekli su mi da ne mogu dobiti uvid u papire’

Članovima Povjerenstva u svojem uvodnom izlaganju general Jozo Milićević pojasnio je kako je uopće došlo do inspekcije nad ugovorom o kamionima: - Nepo­sto­ja­nje ugo­vo­ra o na­ba­vi ne­boj­nih motor­nih vo­zi­la u evi­den­ci­ji ugo­vo­ra za 2004. go­di­nu na­ve­lo je in­spe­kto­re na su­mnju, ­izvršenje de­talj­ni­jeg ­uvida u taj pre­dmet. (...)

Za­tim se išlo u de­talj­nu ana­­li­zu tog pre­dme­ta. Ona po­či­nje ot­pri­li­ke ova­ko: ‘Na­bav­ka ne­boj­nih mo­tor­nih vo­zi­la vršena je za po­tre­be opre­ma­nja po­stroj­bi Oru­ža­nih sna­ga de­kla­ri­ra­nih za par­tner­ske ci­lje­ve’.

Prvotno se planiralo nabaviti 76 vozila. Po­nude su otvorene 21. li­sto­pa­da 2004. go­di­ne.

No utvrđeno je da je po­trebno 38 mi­li­ju­na ku­na, što je za tri milijuna kuna više od planiranih sredstava.

General Milićević tvrdi kako se tada nije trebalo ići na poništenje natječaja: - Mo­glo se ići na sma­nje­nje ko­li­či­ne vo­zi­la, me­đu­tim, u Slu­žbi za ugo­va­ra­nje i na­ba­vu taj je postupak prekinut.

Oni su re­kli da ne­ zna­ju, da ni­je kod ­njih vo­đe­no, da je sve vo­đe­no na višoj ra­zi­ni.

Ka­da sam pi­tao na ko­joj višoj ra­zi­ni, oni su pukovnika Jaska iz­vije­sti­li da je to vođe­no u Ure­du po­mo­ćni­ka mi­ni­stra obra­ne.?Milićević tada zove pu­ko­vnika Ro­gića, šefa ka­bi­ne­ta ministra Rončevića, i tra­ži da mu da taj pre­dmet na ­uvid. - Re­kao je da će se kon­zul­ti­ra­ti s mi­ni­strom.

Dru­gi dan su mi re­kli da taj pre­dmet ne mo­že ići u ja­vnost i da ga ne mo­gu do­bi­ti. (...)

Ta­da je već po­če­la me­dij­ska spe­ku­la­ci­ja o tome, ja sam pi­sme­no tra­žio da nam se do­sta­vi do­ku­men­ta­ci­ja o dru­gom ugo­vo­ru, dru­gom na­dme­ta­nju ko­je je na­pra­vlje­no. Ni­sam do­bio odgo­vor. Išla je po­žur­ni­ca. Po­no­vno ni­sam do­bio odgo­vor.


Status: Ukradeno
Lokacija: Hrvatska
Opseg: Milijunski
Podobnost: HDZ
Pravomoćnost: Organizirani kriminal

0 comments: