itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Uhićeno pet osoba iz HAC-a i Skladgradnje

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s ciljem upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

Jutros je policija uhitila četiri osobe iz Hrvatskih autocesta te jednog od vlasnika tvrtke Skladgradnja iz Splita. Prema neslužbenim informacijama, među uhićenima su smijenjeni predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo, smijenjeni član Uprave HAC-a Marijo Lovrinčević, direktor građenja Goran Legac, glavni inženjer na tunelima Željko Kandžija i jedan od braće Žužul, vlasnika tvrtke Skladgradnja, Slavko Žužul.

Petorka je uhićena pod sumnjom da su državni proračun poslom bojanja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili za najmanje 25 milijuna kuna. Tijekom dana bi trebali biti izvedeni pred istražne suce u Zagrebu i Splitu. Policijski istražitelji, koji djeluju po nalogu Državnog odvjetništva, cijelo jutro su bili u zagrebačkom sjedištu HAC-a u Širolinoj ulici. Istovremeno se vrši pretres stanova svih uhićenih osoba.

Vlada je na sjednici 21. studenog smijenila šefa Uprave HAC-a Juricu Prskala te članove Uprave Marija Lovrinčevića i Ivicu Mlinarevića, dok je novim predsjednikom Uprave HAC-a imenovan Stjepko Boban. Od "stare postave" na svojoj je poziciji ostao jedino član Uprave zadužen za financije, Josip Sapunar. Ministar prometa Božidar Kalmeta je tom prilikom naveo kako Uprava HAC-a, prozivana zbog desetaka afera, nije smijenjena zbog istraga koje se provode već zbog "loše klime i nepovjerenja".

Sumnjiva imovina Jurice Prskala. Sa 17.000 kn plaće do dvije kuće i četiri stana.

Tko su uhićeni? Politički kadrovi vodstva HDZ-a

Jurica Prskalo, predsjednik Uprave HAC-a: Povjerljiv čovjek barba Luke Bebića

Rođen u Gabeli (BiH), kao inženjer je bio zaposlen u splitskom Konstruktoru, odakle je 2005. imenovan za predsjednika Uprave Društva Autocesta Zagreb-Rijeka. Tri godine kasnije postao je predsjednikom uprave Autoceste Zagreb-Split. Prskala u HAC-u smatraju kadrom Luke Bebića i Jure Radića, te zastupnikom interesa građevinskog lobija kojeg predvode tvrtke IGH i Konstruktor.

Sumnjiči ga se da je kao predsjednik Uprave HAC-a inicirao štetni ugovor sa Skladgradnjom.

Mario Lovrinčević, član Uprave HAC-a za gradnju: Gradski komunalac u vrhu HAC-a

Rođen u Splitu, kao inženjer je bio zaposlen u tvrtki Konstruktor, vlasnika Željka Žderića kuma notornog Jure Radića, a jedno vrijeme je bio i menadžer u splitskome Brodosplitu. Prije prelaska u HAC vodio je odjel za komunalne poslove u Gradskom vijeću Splita. Prema izvorima iz HAC-a u vrh tog javnog poduzeća progurao ga je osobno bivši premijer Ivo Sanader. Lovrinčević je kao član uprave za gradnju proveo ugovor sa Skladgradnjom braće Žužul. Sanader ga je, prema informacijama iz Kalmetina kruga, godinama štitio.

Goran Legac, šef sektora građenja u HAC-u: Ključni svjedok optužbe

Zadužen za sektor građenja, osobno je odobravao i ugovarao poslove s građevinskim tvrtkama, što sada policija ispituje. Upravo bi on trebao dati odgovore na pitanja kako su s tvrtkom Skladgradnja sklopljeni ugovori s višemilijunskim iznosima. U HAC-u je već nekoliko godina. Radio je kao inženjer na ličkoj dionici autoceste Bosiljevo - Split. Nedugo nakon dolaska Marija Lovrinčevića promaknut je na mjesto šefa Sektora građenja. Tvrdi se kako je zajedno s Lovrinčevićem kontrolirao sve građevinske poslove koje je ugovarao HAC.

Zoran Kandžija, šef projekta za Malu kapelu i Sv. Rok: Specijalist za gradnju tunela

Dugogodišnji inženjer u Hrvatskim autocestama bio je zadužen za tunele. U konkretnom slučaju policiji može odgovoriti zašto su i kako obavljani poslovi bojenja u tunelima Mala Kapela i Sveti Rok. Naime, upravo je Kandžija bio direktor projekta gradnje i opremanja tih dvaju tunela. Na tu dužnost došao je kada je donesena odluka o dovršetku gradnje drugih cijevi tih tunela. Prije toga je bio šef projekta gradnje tunela Grič na autocesti Bosiljevo - Split. Trenutno je direktor gradnje kraka Podravskog ipsilona prema Križevcima i Koprivnici.

Slaven Žužul, suvlasnik Skladgradnje: Inženjeru je prva tvrtka otišla u stečaj

Inženjer strojarstva s bratom je Jozom imao tvrtku Sklad92 koja je 2003. otišla u stečaj. Iste godine nastaje Skladgradnju čiji je formalni osnivač njihov otac Ante. Tvrtka koja je u početku obavljala kooperantske poslove za splitski i trogirski škver ubrzo počinje dobivati podizvođačke poslove od glavnih izvođača radova na vitalnim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj te u pet godina ostvaruje rast od nevjerojatnih 6578 posto. Od HAC-a dobivaju posao snova - bojanje tunela Mala Kapela i Sv. Rok po cijeni 6,5 puta većoj od drugih ponuđača.

Status: Organizirani kriminal
Lokacija: Split
Opseg: Milijunski
Podobnost: HDZ
Pravomoćnost: U očekivanju zatvora, U očekivanju pljenidbe

Link

Link

0 comments: