itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Šok na HRT-u

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s misijom upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

Imenovanja članova ravnateljstva i glavnih urednika HRT-a izazvala su novu buru na Prisavlju. Najveći šok za mnoge zaposlenike HRT-a predstavljalo je imenovanje Željka Rogošića za glavnog urednika HTV-ovog prvog programa.

Naime, u izjašnjavaju novinara i kreativnog osoblja Rogošića je za urednika HTV-a 1 podržalo 142 ljudi, dok ih je 331 glasalo protiv. Za ovo uredničko mjesto konkurirali su još Miro Branković, Sandra Križanec, Gordana Mrđen i Gabrijela Perišić, a samo je Perišić dobila manje pozitivnih glasova od Rogošića.

Odmah su stoga prisavski kuloari počeli nagađati da je Rogošić nagrađen uredničkom pozicijom zato što ga s glavnim ravnateljem HRT-a Goranom Radmanom povezuje kumstvo. Novi glavni urednik HTV-a 1 ne krije da mu je Radman kum i da se poznaju gotovo čitav život, ali smatra kako ta činjenica nije utjecala na ishod natječaja.

"Goran Radman je moj kum i to je danas javno rečeno na prezentaciji. Ja se toga ne stidim. S Radmanom se znam od 19 godine.

"Ne vidim razloge zbog kojih bi mi netko mogao predbaciti nekvalificiranost"

Što se tiče izjašnjavanja novinara i kreativnog osoblja, u kojem se nije naročito visoko plasirao, Rogošić ističe da je to neobvezujuće mišljenje. Također priznaje da je dobio 30 posto pozitivnih glasova, dok je Branković, koji je imao najveću podršku, dobio 47 posto pozitivnih glasova.

"Nije točno da me Hloverka dovela na HRT"

Indexovi izvori s HRT-a Rogošića predstavljaju kao čovjeka Hloverke Novak Srzić, te tvrde da se Rogošić prije tri i pol godine na HRT vratio zahvaljujući upravo njenom lobiranju. Rogošić je, naime, na Novoj TV svojevremeno vodio emisije "Dvoboj" i "U sridu", u produkciji Core medije, producentske kuće Vladimira Šelebaja Selliera koja se našla u centru afere zbog koje je Siniša Svilan završio na optuženičkoj klupi, a Dijana Čuljak Šelebaj u remetinečkom pritvoru. S aferom Core media povezivalo se i Novak Srzić, ali ona je u sudskom procesu protiv Svilana sudjelovala kao svjedokinja.

Iz Medikola na HRT

Rogošićevo imenovanje nije jedino koje je iznenadilo pojedine djelatnike HRT-a. Ravnatelja tehnologije Duška Zimonju i ravnatelja poslovanja Borisa Sruka detalji iz njihovih biografija čije, u najmanju ruku, čudnim izborom.

Zimonja je, naime, prošle godine postavljen za člana Vijeća za elektroničke medije. Članove Vijeća za elektroničke medije predlaže Vlada, a imenuje Sabor. Istovremeno, Statut HRT-a propisuje da ravnatelji poslovnih jedinica ne mogu biti državni dužnosnici. S obzirom da bi Vijeće za elektroničke medije trebalo nadzirati između ostalog i HRT, evidentno je da bi se Zimonja obavljanjem obje dužnosti našao u sukobu interesa.

S HRT-a, međutim, doznajemo da će novi skandal vjerojatno biti izbjegnut. Naime, Zimonja se neće novih ravnateljskih dužnosti prihvatiti već u ponedjeljak, kao ostatak imenovanih urednika i ravnatelja, već će ugovor o radu potpisati nakon što raskrsti s prijašnjim poslovima. To će mu, kažu nam na HRT-u, ostaviti dovoljno vremena da podnese ostavku u Vijeću za elektroničke medije.

Izbor mladog magistra ekonomije Borisa Sruka za ravnatelja poslovanja HRT-a sam po sebi nije sporan. No, nemoguće je u njegovom životopisu zaobići jedan vrlo interesantan podatak: Sruk je od 2008. do 2012. godine bio potpredsjednik i član Uprave za financije Medikol grupe. Medikol se, podsjećamo, 2011. godine našao u centru afere u kojoj ih se optuživalo da su na namještenim poslovima s državom uprihodovali višemilijunske svote.

Status: Organizirani kriminal
Lokacija: Zagreb
Opseg: Korumpirano pravosuđe
Podobnost: SDP
Pravomoćnost: U očekivanju istrage

Link|