itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Vlada je ustrojena kao oveća PR-agencija

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s ciljem upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, kojim rukovodi Dragan Primorac, raspisalo je na Badnjak interni natječaj za mjesto načelnika Odjela za potporu ministru u kabinetu, pa će sada taj kabinet – koji broji rekordnih dvanaest članova, a među njima čak šest savjetnika – biti značajno kadrovski osnažen. Kabinet ministra Primorca mogao bi postati brojčano nadmoćan čak i uredu premijera Ive Sanadera, gdje je uhljebljeno četrnaest ljudi.

Što bi točno bio „Odjel za potporu ministru u kabinetu”, kao potpuna novost u domaćoj administrativnoj praksi, teško je sa sigurnošću reći, osim što se može nagađati da će unutar kabineta – koji bi trebao u cijelosti podupirati ministra – neki od zaposlenika ministru davati snažniju potporu nego ostali. To jest, radni zadaci podupiranja ministra kod nekih se činovnika neće nazivati „potporom” već nekako drugačije. Tu valja dodati da u kabinetu Dragana Primorca već postoji Odjel za strategije i odnose s javnošću, a osim njegova šefa zaposlen je i glasnogovornik kojem u poslovima public relationsa pomaže još troje ljudi.

Budući da je Dragan Primorac – s onim infantilnim pogledom koji tali čelik, gardom nobelovca palog s Marsa i hrabrošću da odvali polusatno trabunjanje o bilo kojoj temi što se stavi na dnevni red – izgradio imidž koji zrači s najviše samopouzdanja, sigurno je da mu potpora treba više nego ikome drugom. Mora biti da je nezamislivi napor predstavljati se samouvjerenim i svaki dan donositi presudne odluke o materiji koja ti je poznata kao špansko selo: takvu složenu zadaću bez snažnoga tima za samopomoć praktički je nemoguće izdržati.

Šire gledano, Vlada Republike Hrvatske ima vrlo specifičnih problema s prezentiranjem svoje aktivnosti zbog toga što se skoro cjelokupna njena aktivnost svodi na prezentaciju. Ministarstva nalikuju reklamnim biroima specijaliziranim za posebne namjene, a sama Vlada ustrojena je kao oveća PR-agencija, na čelu s Velikim iluzionistom, koja u četverogodišnjoj kampanji stvara marketinški pomno razrađenu predodžbu obnašanja vlasti.

U stvarnosti, imamo ministra vanjskih poslova koji s europskim birokratima komunicira uz pomoć žmirkanja, klimanja glavom i blentavih osmijeha, pa se to predstavlja kao neviđeno diplomatsko umijeće. Ili ministricu obitelji koja svakoga dana trčkara od bolnice do ubožnice, nariče od kamere do kamere, pa pokušava stvoriti dojam da njeno ministarstvo ima još neku drugu svrhu osim te putujuće bačve suza.

Tamo gdje je marketing na vlasti, veličina tima obrnuto je proporcionalna količini i kvaliteti realno obavljenog posla. Primorčev tim još uvijek je malen s obzirom na sve što njegovo ministarstvo nije u stanju učiniti. Jer tim je tu da stvara privid kao da je obavljeno nešto što nije; više toga neobavljenog znači više posla za tim.

Status: Banana republika
Lokacija: Hrvatska
Opseg: Nesposobnost uprave
Podobnost: HDZ
Pravomoćnost: Na račun građana

Link

0 comments: