Kao što su svojedobno veliki hrvatski mediji hvalili Ratka Mačeka kao najboljeg hrvatskog glasnogovornika, tako danas ti isti mediji na njegov pijedestal guraju Dušana Viru, glasnogovornika Zagrebačkog holdinga.
Nije tajna Virine popularnosti u velikim medijima što on njihovim novinarima daje informacije brže, točnije i sveobuhvatnije nego bilo koji drugi glasnogovornik u Hrvatskoj. Viro se ponaša baš suprotno. S odgovorima na novinarska pitanja oklijeva, a nerijetko ih nikada niti ne da iako time svjesno krši zakon o pravu na pristup informacijama. Kada odluči i odgovoriti, Virini odgovori su u funkciji obmane, a ne informiranja.
Viro svoj posao u biti doživljava i radi na isti način kako ga je svojedobno radio i doživljavao Ratko Maček. A kao i Maček, Viro je kod najvećih hrvatskih izdavača popularan zbog svoje druge, neformalne funkcije. Kada je Viro izabran za glasnogovornika Zagrebačkog holdinga nije još do kraja ni uselio u ured, a već je poslao direktivu po svim podružnicama Zagrebačkog holdinga kako će ubuduće svi medijski zakupi oglasnog prostora morati ići preko njega. Viro je tako monopolizirao ogroman budžet za medijsko oglašavanje što ga je preko noći učinilo najomiljenijim likom u svim odjelima prodaje dnevnih novina, radio postaja i televizija.
I baš kao i Maček, Viro je ostao nekoristan za informiranje, ali je postao vrlo koristan za financiranje.
Koliki točno budžet Viro ima na raspolaganju, nitko osim njega ne zna jer on taj podatak ne želi otkriti. Ne samo da ga nezakonito skriva od novinara, Viro to nije htio otkriti ni Davoru Bernardiću kada ga je on to priupitao prošle godine. Iako je šef zagrebačkog SDP-a tada postao i Predsjednik Skupštine Zagrebačkog holdinga, Viru to nije impresioniralo. Čak mu se narugao. Iznio mu je brojku koja je bila puno manja od iznosa kojeg je samo Velesajam potrošio u toj godini. A Zagrebački Holding ima preko dvadeset podružnica.
Viro si je mogao dopustiti da isprda svog formalnog šefa jer je bila predizborna godina. A glasnogovornik Holdinga je dovoljno dugo u politici da zna da su u predizbornoj godini novci svakoj političkoj stranci važniji od ljudi. Ma što god o tome stranački šefovi javno pripovjedali. I Viro je pojačao marketinške aktivnosti Zagrebačkog holdinga baš u predizbornoj godini.
Tako je u rujnu u ovu redakciju stigla dojava da je Holding samo u prošlo ljeto potrošio više novaca na oglašavanje prodaje stanova u Sopnici Jelkovec nego što su na prodaji tih stanova zaradili. Još tada smo o tome u Holding poslali upit, a odgovor još nismo dobili iako su nam cinično obećali "bit će najkasnije za tjedan dana". Pokušali smo doznati i koliko je Viro inače potrošio na marketinške aktivnosti u prošloj godini, ali odgovora nismo dobili. Nismo dobili ni odgovor koliko je Holding potrošio na PR usluge u prošloj godini i jesu li "slučajno" surađivali s istim agencijama koje su SDP-u vodile parlamentarnu kampanju.
Kada smo odgovore probali požuriti preko SDP-a, Zoran Milanović nam je preko glasnogovornice poručio da se on ne bavi "zagrebačkim temama". Na stranu što je on nosio listu zagrebačkog SDP-a na prošlim izborima, ali Milanović nije želio dati ni odgovor na tipično "zagrebačko pitanje" smatra li on da je u redu da glasnogovornici državnih i gradskih poduzeća budu ujedno i šefovi marketinga tih istih poduzeća. Nije tada Zoran Milanović želio odgovoriti ni na pitanje je li način na koji je Holding ustrojio svoj marketing model po kojem će funkcionirati i sve državne tvrtke ako SDP osvoji vlast.
Za razliku od novinara ovog portala, Zorana Milanovića ne zanima ni odgovor na pitanje koliko članova SDP-a ima službene kreditne kartice od Holdinga i koliko su i za što preko njih trošili ( a osobito za vrijeme kampanje). Ne zanima ga ni jesu li istinite gradske priče da su u Holdingu u prošloj godini zapošljavani brojni SDP-ovci i njihove supruge te da se većina njih ne pojavljuje na poslu. Dojave o takvim "radnicima" slane su iz Holdinga i na adrese novinskih redakcija, ali i na adresu Mladena Bajića. No, glavni državni odvjetnik je očito više zaokupljen novcima koji su već ukradeni, nego koji se možda sada kradu. Istražuje samo bivša fiktivna radna mjesta, ne i sadašnja.
Ima puno indicija da je Zagrebački holding SDP-u u zadnje dvije godine postao ono što je Fimi media bila HDZ-u. Zoran Milanović ne pita kako je financirana parlamentarna kampanja SDP-a kao što ni Jadranka Kosor nije pitala kako je financirana njena predsjednička kampanja. Ne pita ni Mladen Bajić. A na novinarska pitanja Dušan Viro ne odgovara. Iako bi po zakonu morao.
Ali zakon u Hrvatskoj danas vrijedi samo za Ratka Mačeka. I Radu Buljubašića.
Status: Organizirani kriminal
Lokacija: Hrvatska
Opseg: Korumpirano pravosuđe
Podobnost: SDP
Pravomoćnost: U očekivanju zatvora
Link | | |
0 comments:
Objavi komentar