itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Primjer 'Ruđera' - zakazao cijeli sustav

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s ciljem upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

Ivan Supek bi se vrtio u grobu da ovo vidi. Ovakav »Ruđer Bošković« on sigurno nije zamišljao. Ipak, zbog velikog broja ljudi koji rade izvrsnu znanost, mislim da ima nade za institut, pogotovo jer su tu mladi ljudi koji nisu zatrovani. »Ruđer« sada mora proći tešku fazu.

Uskok je podignuo optužnicu protiv predsjednika Nacionalnog vijeća za znanost Krešimira Pavelića, dan nakon što je Danica Ramljak smijenjena s mjesta ravnateljice Instituta »Ruđer Bošković«. Kao razlog smjene naveden je podatak da nije reaktivirala svoj status znanstvenice u Hrvatskoj. Ramljak je 22 godine živjela i radila u SAD-u. Vlasnica je konzultantske tvrtke Medora, a u svjetskim znanstvenim krugovima postigla je ugled dokazima da polifenol iz čokolade u laboratorijskim uvjetima selektivno ubija stanice raka dojke.

Ramljak smatra da je njezina smjena nelegalna, zbog čega u razgovoru za Vjesnik najavljuje sudski postupak.

Kako se osjećate nakon smjene?

- Cijela situacija s mojom smjenom je očajna. Od ministra Željka Jovanovića očekivala sam da će se boriti protiv korupcije, a doživjela sam da sam smijenjena jer sam upozoravala na korupciju i prijavila je Uskoku.

Je li nereaktiviranje statusa znanstvenika dovoljan razlog za vašu smjenu?

- Pravno, zakonski, pa ni po Statutu Instituta, to nije dovoljno. Taj status nije se tražio ni pri izboru za ravnatelja. Čudi me da pismo s obrazloženjem smjene ministar nije poslao meni. To da nisam reaktivirala status od 1994. jednostavno nije dovoljno za smjenu.

No, osjećam se odlično, ova smjena zapravo mi je čast. Ako me se pokušalo smijeniti zbog radioaktivnog otpada na Institutu, a danas i zbog ovoga, ako je to dovoljno da bi se riješili problemi na »Ruđeru«, onda u redu. Protiv mene su ionako bili Krešimir Pavelić i oni koji se protive modernizaciji i reorganizaciji instituta koju sam pokušala provesti.

Čudi li vas da se vaša smjena poklopila s pokretanjem optužnice protiv Pavelića?

Žao mi je što se kolega Pavelić bavio time čime se bavio, no činjenica je da bi se ministar Jovanović trebao očitovati na činjenicu da je optužnica pokrenuta protiv osobe koja je predsjednik Nacionalnog vijeća za znanost

- Pokretanje istrage je kompleksan proces, tu ima jako puno posla. Treba, među ostalim, ispitati puno svjedoka. Osobno mi je žao što je na »Ruđeru« došlo do svega ovoga. Žao mi je što se kolega Pavelić bavio time čime se bavio, no činjenica je da bi se ministar Jovanović trebao očitovati na činjenicu da je optužnica pokrenuta protiv osobe koja je predsjednik Nacionalnog vijeća za znanost, dakle, čovjeka kojega imenuje Sabor. To je tragedija. A on je samo jedan na listi.

Koliko je ljudi s »Ruđera« uvučeno u korupciju?

- Teško je to reći. Imate ljude koji su na listi zbog autorskih honorara, što nije kazneno djelo, no mislim da je za sadašnje stanje krivac bivša uprava koja je propuštala sve te stvari.

Može li se danas govoriti o kvaliteti Instituta »Ruđer Bošković«?

- Mislim da je u hrvatskim okvirima i s ovakvim financiranjem znanosti Institut »Ruđer Bošković« jedna od naših najboljih institucija. No, je li baš i na svjetskoj i europskoj razini, ne bih se usudila reći.

Što bi trebalo poduzeti da se promijeni ovakvo stanje?

- Da bi došlo do pomaka, svatko treba preuzeti odgovornost za probleme. Ja sam sebi urušila imidž time što sam u javnosti rekla što se događa na institutu. Postoji etička, moralna, prekršajna i kaznena odgovornost, a svega je toga tu bilo. Ivan Supek bi se vrtio u grobu da ovo vidi. Ovakav »Ruđer Bošković« on sigurno nije zamišljao. Ipak, zbog velikog broja ljudi koji rade izvrsnu znanost, mislim da ima nade za institut, pogotovo jer su tu mladi ljudi koji nisu zatrovani. »Ruđer« sada mora proći tešku fazu. Pomoći ću mu u tome gdje god bila, jer moji kolege koji ovdje rade dobar posao nisu zaslužili da ih se svrstava u pogrešan koš.

Tužit ćete ministra Jovanovića?

- Ne. Činjenica je da se od ministra očekuje da postavi sustav, a primjer »Ruđera« pokazuje da je zakazao cijeli sustav.

Status: Banana republika
Lokacija: Hrvatska
Opseg: Na račun građana
Podobnost: SDP
Pravomoćnost: Zaključeno

Link| 

0 comments: