itemscope itemtype="http://schema.org/Article" Ukradeno?: Otkaz mi je čast

Ukradeno?

Prvi i najstariji hrvatski portal s ciljem upozoravanja na korupciju, iskorjenjivanju politički povezanog kriminala i rasipnosti, te podrškom neovisnom i djelotvornom pravosuđu. Kontakt: korupcija.hr@gmail.com

Prema pouzdanim izvorima “Slobodne”, posljednjih je dana većem broju osoba nuđeno preuzimanje dužnosti ravnatelja Instituta “Ruđer Bošković” (IRB) jer Vlada preko svojih članova u Upravnom vijeću priprema, navodno već tijekom idućeg tjedna, smijeniti sadašnju ravnateljicu dr. sc. Danicu Ramljak zato što odbija potpisati ugovor s Državnim zavodom za zaštitu od zračenja, čime bi se provela odluka sa zatvorene sjednice Vlade od 30. prosinca 2009. godine kojom bi IRB postao središnje mjesto za skladištenje radioaktivnog otpada u državi.

− I do mene su doprle te informacije. Čula sam ih od ozbiljnih osoba, pa ne vjerujem da su izmišljotine. Podmeću mi da odbijanjem potpisa ugovora kojim bi IRB postao središnje skladište radioaktivnog otpada u Hrvatskoj onemogućavam zatvaranje Poglavlja 15. iz pristupnih pregovora s EU-om. Podržavam napore Vlade RH za ulazak Hrvatske u EU, ali ovakav ugovor ne želim potpisati ni pod cijenu smjene – kaže ravnateljica Ramljak.

Nakone dugotrajne šutnje, ravnateljica IRB-a dr. Ramljak jučer se oglasila opširnim priopćenjem u kojemu, među ostalim, ističe: “U posljednje vrijeme kroz medije se često prenosila vijest o zahtjevu Državnog zavoda za zaštitu od zračenja (DZZZ) da se Privremeno skladište radioaktivnog otpada (PRSM) Instituta ‘Ruđer Bošković’ pretvori u središnje skladište radioaktivnog otpada za cijelu Hrvatsku.

Prije više od mjesec dana inicirala sam sastanak s premijerkom Kosor kako bi se razmotrila trenutna situacija i pronašlo najbolje rješenje za ovaj problem. Kako do danas sastanak s predsjednicom Kosor nije održan, interes javnosti sve je veći, a mediji su me počeli prozivati zbog neoglašavanja, odlučili smo izići s informacijama koje stoje u pozadini priče o skladištu radioaktivnog otpada na IRB-u.”

Ravnatelj DZZZ-a dr. sc. Dragan Kubelka 2006. godine pokušao je ishoditi suglasnost tadašnjeg ravnatelja IRB-a dr. sc. Mladena Žinića da iznajmi DZZZ dio IRB-ova PSRM-a, kojemu bi dali status središnjeg skladišta radioaktivnog otpada u Hrvatskoj.

Ravnatelj dr. Žinić taj je zahtjev odbio. − I te kako mi je jasno što Hrvatskoj znači pristupanje EU-u, a još mi je jasnije što bih učinila građanima Zagreba potpisivanjem ovako nedefiniranog ugovora. Mi s IRB-a stavljamo na raspolaganje naš PSRM kao središnji za cijelu državu, ali pod uvjetom da nam Vlada dade jamstvo da će u roku ne duljem od pet godina biti pronađeno trajno rješenje, uz uvjete po međunarodnim standardima. Bez takvog jamstva IRB-u ja nemam pravo staviti svoj potpis na ugovor.

Ako je na jednoj strani moja smjena, a na drugoj IRB sa svojim zaposlenicima i stanovnicima cijelog Zagreba, ja ne dvojim o izboru. Otkaz mi je čast u odnosu na Remetinec, a ja u Remetinec nemam namjeru otići – kaže dr. Ramljak.

Prema kriterijima Međunarodne agencije za atomsku energiju (IAEA), skladišta nuklearnog otpada moraju se graditi izvan trusnog i gusto naseljenog područja. IRB je usred Zagreba, koji je na trusnom području.

Status: Banana republika
Lokacija: Hrvatska
Opseg: Nesposobnost uprave
Podobnost: HDZ
Pravomoćnost: Zaključeno

Link| 

0 comments: